Škodu Favorit Pick-up

 

Pôvodná myšlienka bola zohnať auto na zimu, aby nemusel drať svoje vytu-nované Punto. Od jedného skalického poštára si teda za tridsať tácov kúpil Škodu Favorit Pick-up, ktorý síce nebol zhnitý, ale ako klasický 12-ročný Favorit mal lemy a blatníky predsa len chytené. Čo s tým? Iba vyvariť? To by nebol Paľo.

A tak sa na¬miesto pôvodných lemov navarili rozšírené škodovkárske. Navyše, zadný je navarený o 5 cm vyššie, vďaka čomu auto vyzerá, akoby malo zdvihnutý „zadok”. Paľo si však dal tú námahu, krásne ich zavaril do podbehov a natrel ochranným materiálom, takže sa pri zvaroch ne¬ukladá voda. Hoci, ako sa priznal, to boli jeho prvé blatníky, čo naváral, vôbec sa za ne nemusí hanbiť. Aby bol výsledok dokonalý, pri ohybe predného lemu zarezal do nárazníka. Samozrejme, sériové kolesá v takýchto blatníkoch nepripadali do úvahy. Použil preto staré elektróny z Punta – 7-palcové pätnástky ATS s étéčkom 20 mm. ktoré sú obuté do zimných micheliniek 195/50 R15. Pod kolesami sú na dôvažok ešte aj podložky – vpredu 20- a vzadu 55-milimetrové. Inak je podvozok absolútne sériový, dokonca aj pružiny a tlmiče sú pôvodné. Poštár na ňom zrejme vozil iba balíčky, takže auto ne-, preťažoval. Pružiny teda neboli usadené.

 

 

Rám musí byť
Čo sa týka ďalších úprav, maska je privarená ku kapote, na strane spolujazdca je zavarená zámka, okraje korby sú obložené protišmykovým nehrdzavejúcim plechom a korba je osadená neodmysliteľným rámom so svetelnou rampou. Podotýkam, že aj rám je vyrobený podomácky. Čelé auto je nastriekané v dvojfarebnej kombinácii. Exteriér, vrátane vnútorných telies predných reflektorov, je nalakovaný šmolkovou modrou a samotná korba s rámom a motorový priestor nabielo. Plus ťažné oká vpredu aj vzadu majú červený nástrek a sú označené šípkou. V predných svetlometoch sú odstránené oranžové vložky blinkrov a nahradené oranžovými žiarovkami. Aj pôvodné oranžové bočné smerovky sú nahradené ‘ čírymi a po bokoch korby sa objavili polohové svetlá zapojené na parkovačky. Zadné skupinové svetlá sú zatmavené. Optiku dotvára -tmavá fólia zadného okna a dlhočizná anténa v strede strechy. Pod kapotou je jeden z posledných rnotorov, ktorý sa montoval do Favoritov a zároveň jeden z prvých vo Felícii – jedna-trojka so 68 koníkmi. Paľo ho vyčistil a namiesto sériového nasávania mu dal otvorenú šišku, cez ktorú sa mu lepšie dýcha. Z výfuku odstránil koncový tlmič, tón udáva rovná rúra. V spojení s pickúpovou prevodovkou, ktorá je oproti bežným favoritiackym o kus kratšia, ide auto celkom svižne. Interiér je v podstate sériový, akurát prednedávnom Pafo kdesi našiel originálny škodovkársky športový volant s mini-priemerom za smiešnych 940 korún. No nekúp to! Navyše, kedže ide škodovkársky origi­nál, nebolo treba nič prerábať, ani použiť adaptér. Samozrej­mosťou je muzika rádio Pio­neer a repráky Magnát. Za veľ­mi málo peňazí vzniklo zaují­mavé auto. No to by nebol Paľo, keby už nedumal nad jeho ďal­šími úpravami.