Lentilky

Paľo je týmto vírusom postihnutý už pekných pár rokov a nedávno ním po­riadne nainfikoval aj Milana, priateľa svojej sestre Ten si už s Paľom rozumie po­maly lepšie ako s ňou.

Lentilka žltá

Pod výraznou žltou farbou, akou sa lakovali modely SEAT Leon Cupra, sa ukrýva pô­vodne modrý Fiat Punto s 1,2-litrovým mo­torom v edícii Sound. Auto malo slúžiť ako mestské približovadielko, lenže to by nebol Paľo, keby ho nesvrbeli prsty. Najprv sa síce chcel obmedziť len na podvozok, aby auto lepšie jazdilo, no nakoniec mu to aj tak ne­dalo. Začalo to tlmičmi a pružinami Weitec, ktoré znižujú podvozok o 40 mm, diskami OZ Volcano 7Jxl6 s ET 19 mm obúvajúcimi papuče 195/45 R16. Potom prišli podložky pod disky – vpredu 20- a vzadu 40-milime-trové, tie si však žiadali vytiahnuť blatníky. A asi v tomto momente sa to v Paľovi zlo­milo a pustil sa do kompletnej prerábačky. Predný nárazník značky Cadamuro Design bol pôvodne určený pre Citroen C2. Na Fiata ho Paľo musel upravovať. Bočné prahy a krídla sú od Carzone. Upevnenie krídla si však Paľo wrábal vlastné. Zámkv dverí,ostrekovače, zadné čelo, všetko je zahlade-né a preč museli aj bočné smerovky či znak automobilky. Zvláštnosťou je, že predné svetlomety sú aj zvnútra nalakované vo far­be karosérie. Pritom sú ale svetlá nerozobe-rateľné. Motor je sériový, akurát dýchanie mu uľahčuje otvorené nasávanie so šiškou a z výfuku chýba katalyzátor. Ústie výfuku je vyvedené do stredu auta a je ozdobené dvo­jitou koncovkou.

 

 

Lentilka zelená

Milanov Peugeot by bol na našich cestách raritou, aj keby bol v pôvodnom stave – ide totiž o verziu 206 S16. Ak nerátam krikľavú zelenú, potom najviac udrú do očí určite leštené kolesá s pneumatikami 205/40 R17. Vpredu sú pod nimi 15- a vzadu 25-milime-trové podložky. K tomu sú, samozrejme, vy­tiahnuté blatníky – vpredu asi o 20 mm a vzadu o 30 mm. Peugeot je ozdobený bo-dykitom Carzone, no kvôli chladeniu moto­ra sú napríklad v prednom nárazníku zväč-šované diery. Taktiež prahy sú spájané a za-hladené do karosérie. Vďaka tomu vyzerajú ako jednoliaty celok – bez akýchkoľvek me­dzier. Rovnako je spojená aj spodná lišta prednej masky s nárazníkom. Taktiež kľuč­ky, bočné smerovky a znak sú zahladené. Krídlo je tiež od Carzone, zrkadlá v štýle BMW M3.” Veko batožinového priestoru je zamračené, biele zadné svetlá a hmlovka nesú logo Impro. Predné svetlá sú xenóno­vé. Motor S 16-ky ťahá dobre už v sérii, v Milanovom aute však má otvorené nasá­vanie so šiškou a, prirodzene, „oholený” vý­fuk s mohutnou koncovkou. Aby motor lep­šie vyzeral, kryt hlavy valcov a kryty aku­mulátora a poistiek sú nalakované do farby karosérie. V interiéri je rádio s DVD Yaku-mo, samozrejmosťou sú slušnejšie repro­duktory, subwoofer a zosilňovač.