Letná záležitosť

Jednoducho, kým nemáte káru „hore bez”, nie ste king of rock&roll. A nepomôžu vám anrsteroidmi nabú­chané svaly, ani husté reči. Ale keď sa obja­víte s kabrioletom, aký si urobil Paľo Hederik, potom budú baby šalieť. Paľova Barchetta je totiž bez prílišného zveličova­nia také malé slovenské Ferrari.

Základom sa stal Fiat Barchetta s 1,8-lit-rovým motorom, ktorý má v sérii 130 koní­kov. Výfukové potrubie je štandardne lade­né, r»á rovnakú dĺžku zvodov každej vetvy. Stačilo.zadný tlmič nahradiť „ypsilonkou”, ktorú zdobia dve dvojité leštené koncovky S pomerne ľahkým autom si motor robí čo chce, presnejšie – čo chce vodič. V sériovej podobe šlo auto z nuly na stovku za 8,9 se­kundy a ručička jeho rýchlomera nemala problém atakovať 200 km/h.

Fiarrari

Paľo vo svojich víziách videl svoju novú fiat-ku ako Ferrari. Pustil sa teda do toho. Vytiahol lemy kolies a uprostred ich spojil prahmi, ktoré,samozrejme, musel prispôso­biť rozmerom Barchetty. Z pôvodného predného nárazníka ostala iba horná časť, doslova len torzo. Zvyšok sa dorábal podľa vzoru Ferrari. Rovnako aj zadný nárazník je dorobenv z laminátu. Paľo dbal na to, abv všetko krásne lícovalo – nárazníky nadväzo­vali na lemy blatníkov a blatníky zase na prahy dverí. Všetky zbytočnosti – zámka na spolujazdcovej strane či diera po anténe na zadnom blatníku – sa zahladili. Ostali len malé štýlové smerovky za prednými kolesa­mi. Celkový dojem Paľovho „Fiarrari”, teda spojenia Fiatu a Ferrari, dotvárajú logá Scu­deria Ferrari.

 

K zemi!

„Nohy ako symbol strohý, ženskej kráse da­jú pohyb” – spieva Rišo Müller v piesni Jara Filipa. A autám zasa kolesá. To je bez debát. V prípade Paľovej Barchetty sú to štýlové 16-palcov0 disky – získané z druhej ruky. Pôvodne však bez krytiek, ktoré bolo treba dorobiť a, samozrejme, spolu s diskami pre-leštiť. Taktiež bolo treba nafarbiť vnútorné ramená lúčov na čierno. Barchetta jazdí na pneumatikách Dunlop SP Šport 9 000 s rozmerom 225/40 ZRI6.

Správne Ferrari je prilepené k zemi. Aj to Paľovo Fiarrari muselo ísť k zemi. Pružiny Weitec mu ubrali 50 mm zo svetlej výšky. Aby bol efekt dokonalý, pod zadnými kole­sami sú 15-milimetrové podložky, ktorými sa kolesá pekne dopasovali pod blatníky. Predné kolesá žiadne podložky nepotrebo­vali.

 

Modena Yellow

Barchetta bola pôvodne modrá, no od prvé­ho momentu bolo jasné, že to tak neostane. Letné auto jednoducho musí žiariť na sto honov. A keď sa už podobá na Ferrari, tak prečo nedať aj farbu od Ferrari? Volba padla na žltú Modena Yellow, originálny lak ta­lianskej automobilovej ikony. A bolo „vyma­ľované”. Do žltej sa dávalo aj vnútorné tele­so svetlometov. Keďže zadné svetlá boli riadne zažité, museli sa prestriekať čírym lakom.

Interiér je sériový, akurát plasty sa strie­kali nažlto. Pribudla len ozdobná lišta z imi­tácie karbónu a logo Scuderia Ferrari upro­stred prístrojovej dosky. Dokonca aj sedadlá sú sériové. „Jednoducho, nemeň niečo len preto, aby si menil, zdôrazňuje Paľo He-derik. „Čo je dobré, to treba nechať!”

 

A jeho „Fiarrari” mu dáva za pravdu.